Program Erasmus+ Studia (KA 103)
zasady rekrutacji i rozliczenia wyjazdów w Instytucie Orientalistyki
obowiązujące podczas naboru na rok akademicki 2023/2024
Koordynator programu Erasmus+ Studia:
mgr Magdalena Kotlarczyk: magdalena.kotlarczyk@uj.edu.pl
dyżur: zgodnie z informacją w systemie USOS
ZASADY REKRUTACJI
Rekrutacja na program Erasmus+ Studia odbywa się poprzez system USOSweb według ustalonego wcześniej przez DOSZ harmonogramu. Wszystkie szczegóły oraz aktualne informacje dotyczące programu Erasmus+ Studia dostępne są na stronie Działu Obsługi Studentów Zagranicznych: http://www.dmws.uj.edu.pl/wyjezdzajacy-studenci/erasmus-studia
Terminarz I rekrutacji:
- 16.01. – 05.02.2023 r. – składanie wniosków w systemie USOSweb
- 06.02. – 19.02.2023 r. – kwalifikacja i zatwierdzenie wyjazdów w USOSweb
- 20.02. – 26.02.2023 r. – procedura odwoławcza
- 27.02. – 05.03.2023 r. – rozpatrzenie odwołań, ostateczne zatwierdzenie wyjazdów w USOSweb
Harmonogram tzw. rekrutacji dodatkowej zostanie podany w późniejszym terminie.
Wymogi formalne udziału w rekrutacji:
- Deklaracja znajomości języka obcego wymaganego przez uczelnię partnerską na poziomie minimum B2 lub poziomie określonym przez uczelnię partnerską.
- Status studenta lub doktoranta UJ.
Kryteria kwalifikacyjne dla studentów ubiegających się o stypendium w Instytucie Orientalistyki:
- Podstawą ustalenia wyniku kwalifikacji będzie:
- średnia ocen za ostatni rok studiów lub
- w przypadku studentów pierwszego roku studiów I i II stopnia, studiów jednolitych magisterskich wynik z rekrutacji na studia lub
- w przypadku doktorantów wynik z rekrutacji do szkoły doktorskiej.
Wynik kwalifikacji będzie określony w skali od 0 do 100.
Średnia ocen zostanie przeliczona wg. wzoru: wynik kwalifikacji = (średnia ocen - 2) / 3 * 100.
- W przypadku uzyskania tego samego wyniku, pierwszeństwo na liście rankingowej będą miały osoby, posiadające (udokumentowaną) wyższą znajomość języka obcego. W przypadku takiego samego wyniku oraz poziom znajomości języka obcego, o kolejności na liście rankingowej zdecyduje wynik rozmowy kwalifikacyjnej, przeprowadzonej przez koordynatora wydziałowego.
Skład Komisji Kwalifikacyjnej:
- Prorektor UJ ds. dydaktyki.
- Kierownik Działu Obsługi Studentów Zagranicznych.
- Uczelniany Koordynator Programu Erasmus+.
Procedura przebiegu kwalifikacji:
- Kandydat w terminie: 16.01. – 05.02.2023 r. składa elektronicznie wniosek za pośrednictwem systemu USOSweb po uprzednim zalogowaniu się do systemu.
- w zakładce: Wymiana studencka wypełnia wniosek opisując motywację wyjazdu oraz deklarując znajomość języka obcego, wymaganego przez uczelnię partnerską na poziomie minimum B2 lub poziomie określonym przez uczelnię partnerską. UWAGA: Znajomość języka obcego może być weryfikowana na późniejszym etapie przez koordynatora instytutowego/wydziałowego. W przypadku braku możliwości potwierdzenia zadeklarowanego poziomu znajomości języka obcego przez kandydata przyznany wyjazd zostanie anulowany.
- Kandydat ma możliwość wskazania do 3 uczelni partnerskich, do których chce wyjechać wg priorytetu wyboru.
- Komisja Kwalifikacyjna w terminie: 06.02. – 19.02.2023 r. rozpatrzy wnioski i przyzna kandydatom wyjazdy w USOSweb.
- Po zalogowaniu się do USOSweb w zakładce: Wymiana studencka kandydaci będą mieli możliwość sprawdzenia wyników rekrutacji.
- UWAGA: Po zakwalifikowaniu się do Programu Erasmus+ Studia kandydat w przeciągu 7 dni od przyznania uczelni partnerskiej w USOSweb musi zaakceptować przyznaną uczelnię poprzez uzupełnienie wniosku o brakujące informacje.
Procedura odwoławcza:
- Kandydat w terminie: 20.02. – 26.02.2023 r. składa pismo (wzór dostępny na stronie: erasmus.uj.edu.pl) wraz z dokumentacją potwierdzającą naruszenie procedury kwalifikacyjnej do Działu Obsługi Studentów Zagranicznych przy ul. Ingardena 6, 30-060 Kraków. Odwołania dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Komisja odwoławcza pod przewodnictwem Prorektora UJ ds. dydaktyki w terminie: 27.02. – 05.03.2023 r. rozpatrzy podania i poinformuje kandydatów o wyniku.
UWAGA:
- Przy wyborze uczelni należy zwrócić uwagę na wymagania językowe, określone w umowie.
- Umowy z uczelniami partnerskimi w Instytucie Orientalistyki podpisywane są z inicjatywy poszczególnych zakładów i katedr (Katedra Arabistyki, Katedra Turkologii, Pracownia Studiów Kurdyjskich, Zakład Iranistyki, Zakład Japonistyki i Sinologii, Zakład Języków i Kultur Indii i Azji Południowej).
- Lista aktualnych umów, podpisanych przez IO, znajduje się poniżej, a szczegółowe informacje na temat umów dostępne są w systemie USOS w zakładce „Wymiana studencka”.
INFORMACJE PRZYDATNE PRZED WYJAZDEM
1. Należy zapoznać się z powyższymi ogólnymi zasadami rekrutacji i rozliczenia wyjazdów z programu Erasmus+ w Instytucie Orientalistyki, dostępnymi na stronie IO (zakładka Studenci/Program Erasmus+).
2. Należy dopełnić wszystkich formalności w Sekretariacie IO związanych z tokiem studiów (rozliczenie roku/ wpis na kolejny rok).
3. Po otrzymaniu stypendium należy złożyć w Sekretariacie IO wniosek o oddelegowanie lub podanie o Indywidualny Plan Studiów (dot. przedmiotów które student będzie zaliczał po powrocie ze stypendium). Student wnioskując o oddelegowanie zachowuje prawa do korzystania z pomocy materialnej a także ma obowiązek zaliczyć wszystkie przedmioty według programu studiów, który planuje zrealizować na uczelni partnerskiej, oraz uzyskać liczbę punktów ECTS potrzebną do zaliczenia roku akademickiego. Zaleca się taki dobór kursów na stypendium, który odpowiada programowi studiów w IO. W przypadku przedmiotów, które nie będą zaliczone podczas mobilności i zostały wyszczególnione w Aneksie do Learning Agreement, wyjeżdżający student jest zobowiązany ustalić sposób zaliczenia każdego kursu z prowadzącym przed wyjazdem.
4. Należy skontaktować się z kierownikiem studiów oraz wykładowcami na danym roku, poinformować o wyjeździe oraz ustalić szczegóły zaliczenia zajęć w IO.
5. W przypadku rezygnacji z wyjazdu należy powiadomić Sekretariat IO.
ZASADY ROZLICZENIA WYJAZDU W INSTYTUCIE ORIENTALISTYKI
Uwagi przydatne podczas wypełniania poszczególnych części dokumentu zw. Learning Agreement
Każda część dokumentu Learning Agreement (LA) tj. Before the Mobility (BM), During the Mobility (DM) oraz After the Mobility (AM) musi być podpisana przez koordynatora Instytutu Orientalistyki (IO) po uprzedniej konsultacji pod kątem merytorycznym z kierownikiem katedry/zakładu. Konsultacji z kierownikiem dokonuje koordynator drogą elektroniczną.
LA_BM musi być przed wyjazdem podpisane przez koordynatorów: miejscowego i zagranicznego oraz przez studenta. Studenci, którzy wyjeżdżają w semestrze zimowym, powinni zająć się uzupełnianiem LA_BM w czerwcu i nie zostawiać tych ważnych formalności na wrzesień, kiedy ze względu na okres urlopowy zarówno kierownicy studiów jak i koordynatorzy mogą być trudno dostępni. Poprawnie wypełnione LA gwarantuje:
- wypłatę pierwszej transzy stypendium
- zaliczenie wpisanych w LA przedmiotów
Na ogół uniwersytety zagraniczne nie wymagają oryginałów poszczególnych części LA - wystarczają skany przesyłane pocztą elektroniczną. Proszę więc każdą część LA (BM, DM, AM) wysyłać osobno wraz z tabelką z danymi osobowymi i danymi dot. uczelni oraz tabelką z podpisami. Pracując na wersji edytowalnej, należy odciąć niepotrzebne elementy i usunąć puste wiersze. Każda część LA powinna mieć 1-2 strony.
Learning Agreement Before the Mobility (LA_BM):
- Przed przystąpieniem do wypełniania LA, proszę omówić wybór przedmiotów w uczelni zagranicznej z kierownikiem katedry/zakładu, najlepiej podczas dyżuru. LA, wypełnione przez wyjeżdżającego studenta, powinno być przesłane drogą elektroniczną do koordynatora, który wysyła je do akceptacji kierownikowi katedry/zakładu (osoba decyzyjna co do strony merytorycznej). Wcześniejsze uzgodnienie szczegółów pozwala uniknąć wymiany maili, w których koordynator jest tylko pośrednikiem.
- Proszę nie zapominać o uzupełnieniu nazwiska i roku akademickiego w nagłówku dokumentu oraz planowanego czasu pobytu, poziomu biegłości językowej i linku do katalogu kursów.
- W tabeli A proszę wpisywać kursy wybrane w uczelni zagranicznej wraz z kodem i ilością punktów ECTS oraz z tłumaczeniem angielskim w nawiasie, a w tabeli B - kursy będące w programie studiów IO, które zostaną Państwu zaliczone w zamian za przedmioty z tabeli A. Ilość punktów ECTS w tabeli A i B musi się zgadzać! Można ewentualnie mieć więcej punktów w tabeli A, ale nie odwrotnie.
- Wybierając kursy w uczelni zagranicznej, proszę pamiętać, że powinny one pokrywać się co do efektów kształcenia z kursami w programie IO. Ilość kursów w tabeli A i B nie musi się zgadzać. Proszę nie szukać usilnie ekwiwalentów przedmiotów realizowanych w IO - rzadko bowiem zdarza się znaleźć przedmiot, który ma tę samą ilość ECTS i pokrywa się względem zawartości z przedmiotem w IO.
- Jeśli zaistnieje potrzeba zaliczania jakiegoś przedmiotu "zaocznie" w IO (przed, w trakcie lub podczas trwania wymiany), proszę uzupełnić Aneks do LA, a w LA (w tabeli B) wpisać ilość punktów ECTS pomniejszoną o wartość tego przedmiotu. Ilość punktów ECTS w tabeli B oraz w Aneksie powinna być równa ilości punktów wymaganych w programie studiów do zaliczenia danego semestru (na ogół ok. 30 ECTS). Warunki zaliczenia przedmiotu ustalane są wówczas przez studenta bezpośrednio z prowadzącym zajęcia. Aneks proszę przesłać koordynatorowi wraz z LA_BM.
- Poprawnie wypełnione LA_BM zostanie podpisane przez koordynatora po akceptacji przez kierownika katedry/zakładu, a skan dokumentu odesłany studentowi.
- LA_BM podpisany przez obydwóch koordynatorów oraz przez wyjeżdżającego studenta należy dostarczyć do DOSZ, a w sekretariacie IO zgłosić wyjazd i dopełnić niezbędnych formalności.
Learning Agreement During the Mobility (LA_DM):
Jeśli zaistnieje potrzeba wprowadzenia zmian do LA (a najprawdopodobniej tak się stanie – LA_BM jest przygotowywane, gdy nie są jeszcze podane harmonogramy na przyszły rok akademicki – na miejscu może się więc okazać, że godziny kursów pokrywają się lub jakiś kurs nie będzie realizowany w danym semestrze), należy wysłać do koordynatora w ciągu 5 tygodni od rozpoczęcia zajęć w uczelni zagranicznej część During the Mobility (odciętą wraz z tabelką z danymi osobowymi i tabelką z podpisami). LA_DM zostanie podpisane przez koordynatora po akceptacji przez kierownika katedry/zakładu, a skan dokumentu zostanie odesłany studentowi.
Learning Agreement After the Mobility (LA_AM):
- Tabela C jest uzupełniania i podpisywana przez koordynatora zagranicznego. Jest ona równoznaczna z dokumentem zw. Transcript of Records, toteż nie musi być uzupełniania w sytuacji, gdy student przedstawia Transcript of Records. Niektóre uczelnie wystawiają transkrypt ocen z opóźnieniem.
- Tabela D jest uzupełniana przez studenta (nazwy przedmiotów) i koordynatora IO (przeliczone oceny). Powinna ona być tożsama z tabelą C (nazwy przedmiotów zaliczonych w uczelni zagranicznej, w języku angielskim!), chyba że student, dysponując nadwyżką punktów ECTS, nie chce przepisywać pewnych przedmiotów (np. tego, z którego otrzymał niską ocenę). Przedmioty z tabeli D, wraz z ocenami przeliczonymi przez koordynatora IO we współpracy z sekretariatem, zostaną wpisane do systemu USOS.
- Przesyłając koordynatorowi LA_AM do podpisu, proszę przesłać również skan Transcript of Records wraz ze stroną, na której znajdują się przeliczniki ocen lokalnych na skalę ocen ECTS. Jeśli uczelnia zagraniczna nie wystawiła jeszcze transkryptu ocen lub brak na nim przeliczników ocen, proszę przedstawić inny dokument zawierający tę informację (poświadczenie z sekretariatu uczelni zagranicznej, od koordynatora zagranicznego, link do strony internetowej uczelni).
- LA_AM podpisane przez koordynatora wraz z pisemną (mailową) zgodą kierownika katedry/zakładu i kompletem pozostałych dokumentów jest przesyłane przez koordynatora IO do sekretariatu, gdzie dokonuje się ostatecznie rozliczenie wyjazdu. Student otrzymuje od koordynatora skan podpisanego LA_AM, dzięki któremu rozlicza wyjazd również w DOSZ na zasadach opisanych na stronie internetowej DOSZ.
Formularz LA, Aneks do LA oraz ogólnouczelniana instrukcja są dostępne na stronie DOSZ.
UWAGA! Powyższe zasady dotyczą rozliczenia w Instytucie Orientalistyki. Niezależnie od tego stypendysta musi rozliczyć się w Dziale Obsługi Studentów Zagranicznych zgodnie z zasadami opisanymi na stronie: http://www.dmws.uj.edu.pl/wyjezdzajacy-studenci/erasmus-studia.
ZASADY REKRUTACJI NA WYJAZDY DO KRAJÓW POZAEUROPEJSKICH
(ERASMUS + KA 107)
Opisane powyżej zasady rekrutacji dotyczą wyjazdów w ramach tzw. projektu KA 103 (kraje europejskie). Dodatkowo istnieje możliwość wyjazdu do krajów pozaeuropejskich w ramach tzw. projektu KA 107. Rekrutacja do projektu KA 107 przeprowadzana jest na stopniu ogólnouczelnianym (najczęściej w innym terminie niż rekrutacja w ramach projektu KA 103), a lista uczelni partnerskich, uczestniczących w projekcie, zmienia się co roku. Informacje należy śledzić na bieżąco na stronie Działu Obsługi Studentów Zagranicznych:
http://www.dmws.uj.edu.pl/erasmus-studia-kraje-partnerskie
Po zakwalifikowaniu się do projektu KA 107 w rekrutacji ogólnouczelnianej student Instytutu Orientalistyki podlega zasadom wyjazdu opisanym powyżej, a Learning Agreement podpisuje u swojego koordynatora instytutowego.
Lista uczelni zagranicznych biorących udział w I rekrutacji na rok akademicki 2023/2024
Umowy podpisane z inicjatywy Katedry Turkologii
- Turcja, Ankara, Hacettepe Üniversitesi
Poziom studiów: 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 4x5 miesięcy
- Turcja, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
- Turcja, Muş, Muş Alparslan Üniversitesi
Poziom studiów: 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 3x5 miesięcy
- Turcja, Muğla, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Poziom studiów: 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
- Turcja, Stambuł, İstanbul Medeniyet Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
- Turcja, Stambuł, İstanbul Üniversitesi
Poziom studiów: 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
- Bułgaria, Wielkie Tyrnowo, Uniwersytet Wielkotyrnowski im. Świętych Cyryla i Metodego
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
- Niemcy, Mainz, Johannes Gutenberg University
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Pracowni Studiów Kurdyjskich
- Francja, Paryż, Institut National des Langues et Civilisations Orientales
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Dostępna dla studentów arabistyki i iranistyki
- Francja, Rouen, Université de Rouen
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
- Turcja, Diyarbakır, Dicle Üniversitesi
Poziom studiów: 1, 2, 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Dostępna dla studentów arabistyki i iranistyki
- Turcja, Mardin, Mardin Artuklu Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 3x5 miesięcy
Dostępna dla studentów arabistyki i iranistyki
- Turcja, Van, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Poziom studiów: 1, 2, 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Dostępna dla studentów arabistyki i iranistyki
Umowy podpisane z inicjatywy Zakładu Języków i Kultur Indii i Azji Południowej
- Włochy, Cagliari, Università degli Studi di Cagliari
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 4x5 miesięcy (umowa podpisana wraz z Instytutem Filologii Klasycznej)
- Włochy, Mediolan, Universita degli Studi di Milano
Poziom studiów: 1 i 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
- Czechy, Praga, Univerzita Karlova v Praze
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
- Włochy, Rzym, Sapienza - Università di Roma
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 3x5 miesięcy
- Bułgaria, Sofia, Sofia University "Saint Kliment Ohridski"
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Zakładu Iranistyki
- Niemcy, Berlin, Freie Universität Berlin
Poziom studiów: 1 i 2 stopnia
Ilość miejsc: 4x5 miesięcy
Program Erasmus+ Studia (KA 103)
zasady rekrutacji i rozliczenia wyjazdów w Instytucie Orientalistyki
obowiązujące podczas naboru na rok akademicki 2022/2023
Koordynator programu Erasmus+ Studia:
dr Sylwia Filipowska sylwia.filipowska@uj.edu.pl
dyżur: zgodnie z informacją w systemie USOS
Zasady przeliczania ocen w Instytucie Orientalistyki
ZASADY REKRUTACJI
Rekrutacja na program Erasmus+ Studia odbywa się poprzez system USOSweb według ustalonego wcześniej przez DOSZ harmonogramu. Wszystkie szczegóły oraz aktualne informacje dotyczące programu Erasmus+ Studia dostępne są na stronie Działu Obsługi Studentów Zagranicznych: http://www.dmws.uj.edu.pl/wyjezdzajacy-studenci/erasmus-studia
W razie konieczności dołączenia dodatkowych dokumentów należy przesłać ich skan na adres sylwia.filipowska@uj.edu.pl najpóźniej do 30 stycznia 2022 roku.
Harmonogram rekrutacji:
1. Termin rekrutacji w systemie USOSweb: 10 – 30.01.2022.
2. Kwalifikacja studentów i doktorantów oraz ogłoszenie wyników: 31.01 – 06.02.2022.
3. Procedura odwoławcza oraz kwalifikacja studentów z innych jednostek: 7 – 13.02.2022.
4. Ostateczne zatwierdzenie wyjazdu w systemie USOSweb: 14 – 20.02.2022.
Harmonogram tzw. rekrutacji dodatkowej zostanie podany w późniejszym terminie.
Kryteria kwalifikacyjne dla studentów ubiegających się o stypendium w Instytucie Orientalistyki:
List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru uczelni, do której kandydat chce wyjechać na stypendium. Alternatywnie można wskazać dodatkowo (nie jest to obowiązkowe) dwie uczelnie, do których student chciałby wyjechać w przypadku nie zakwalifikowania się do pierwszej. List motywacyjny powinien zawierać dane osobowe, informacje o realizowanym toku studiów oraz wstępny plan naukowy wyjazdu z podaniem nazw przynajmniej dwóch przedmiotów, na które kandydat chciałby uczęszczać w wybranej uczelni.
Średnia ocen z całego toku studiów: minimum 4,0.
Znajomość języka, w którym będą prowadzone zajęcia (język angielski, macierzysty język danego kraju, język wykładowy w danym instytucie). Akceptowane są następujące formy potwierdzenia: opinia wystawiona przez lektora za pomocą systemu USOS, zaświadczenie z JCJ UJ, szkoły językowej, certyfikaty językowe, matura. W przypadku certyfikatów akceptowane są kopie poświadczone za zgodność z oryginałem.
Pozytywna opinia pracownika naukowego wystawiona za pomocą systemu USOS.
Dodatkowa działalność: w Kołach Naukowych, Samorządzie Studenckim, ESN, stowarzyszeniach, działalność no profit, społeczna, charytatywna. Wymagane zaświadczenie.
OGRANICZENIA:
W konkursie uczestniczyć mogą studenci, którzy ukończyli I rok studiów licencjackich.
Studenci III roku LIC dopuszczani są do kwalifikacji warunkowo. Student traci prawo do stypendium, jeśli nie zamierza podjąć studiów drugiego stopnia w Instytucie Orientalistyki.
Studenci o średniej ocen poniżej 4,0 nie będą kwalifikowani do konkursu.
Przy wyborze uczelni należy zwrócić uwagę na wymagania językowe, określone w umowie.
Turkologia: w przypadku wyjazdu do Turcji wymagana jest znajomość języka tureckiego na poziomie B2 (weryfikacja na podstawie opinii lektora, wystawionej za pośrednictwem systemu USOS) – w przypadku niższych kompetencji językowych wyjazdy nie są rekomendowane ze względu na niemożność uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych prowadzonych po turecku. O stypendium nie mogą ubiegać się osoby, które mają wpis warunkowy.
Umowy z uczelniami partnerskimi w Instytucie Orientalistyki podpisywane są z inicjatywy poszczególnych zakładów i katedr (Katedra Arabistyki, Katedra Turkologii, Pracownia Studiów Kurdyjskich, Zakład Iranistyki, Zakład Japonistyki i Sinologii, Zakład Języków i Kultur Indii i Azji Południowej). Wszyscy studenci IO mogą aplikować o wyjazd do wszystkich uczelni partnerskich, ale pierwszeństwo w wyborze uczelni mają studenci tego kierunku, z którego inicjatywy podpisana została umowa. Lista aktualnych umów, podpisanych przez IO, znajduje się poniżej, a szczegółowe informacje na temat umów dostępne są w systemie USOS w zakładce „Wymiana studencka”.
Punktacja i sposób oceniania kandydatów:
Maksymalna ilość punktów, którą otrzymać może kandydat: 20.
Zasady punktacji:
średnia ocen z toku studiów: max. 10 punktów
4,0-4,2 – 2 punkty
4,21-4,4 – 4 punkty
4,41-4,6 – 6 punktów
4,61-4,8 – 8 punktów
4,81-5,0 – 10 punktów
list motywacyjny: max. 4 punkty
potwierdzona znajomość języków obcych: max. 4 punkty
język angielski – 2 punkty
język macierzysty danego kraju/ język wykładowy w danym instytucie – 2 punkty
dodatkowa działalność: max. 2 punkty
Procedura odwoławcza:
Studenci, którzy nie zostali zakwalifikowani do udziału w programie Erasmus+, są uprawnieni do złożenia odwołania od decyzji Komisji Kwalifikacyjnej w terminie do 7 dni roboczych od daty ogłoszenia wyników kwalifikacji. Odwołanie składa się w sekretariacie Instytutu Orientalistyki. Student otrzyma odpowiedź na złożone odwołanie w terminie 14 dni roboczych. Odwołania rozpatruje Komisja Kwalifikacyjna, która dodatkowo zasięga opinii kierownika studiów.
Skład Komisji Kwalifikacyjnej w IO:
dr hab. Halina Marlewicz, prof. UJ
dr hab. Iwona Król
dr Sylwia Filipowska
INFORMACJE PRZYDATNE PRZED WYJAZDEM
1. Należy zapoznać się z powyższymi ogólnymi zasadami rekrutacji i rozliczenia wyjazdów z programu Erasmus+ w Instytucie Orientalistyki, dostępnymi na stronie IO (zakładka Studenci/Program Erasmus+).
2. Należy dopełnić wszystkich formalności w Sekretariacie IO związanych z tokiem studiów (rozliczenie roku/ wpis na kolejny rok).
3. Po otrzymaniu stypendium należy złożyć w Sekretariacie IO wniosek o oddelegowanie lub podanie o Indywidualny Plan Studiów (dot. przedmiotów które student będzie zaliczał po powrocie ze stypendium). Student wnioskując o oddelegowanie zachowuje prawa do korzystania z pomocy materialnej a także ma obowiązek zaliczyć wszystkie przedmioty według programu studiów, który planuje zrealizować na uczelni partnerskiej, oraz uzyskać liczbę punktów ECTS potrzebną do zaliczenia roku akademickiego. Zaleca się taki dobór kursów na stypendium, który odpowiada programowi studiów w IO. W przypadku przedmiotów, które nie będą zaliczone podczas mobilności i zostały wyszczególnione w Aneksie do Learning Agreement, wyjeżdżający student jest zobowiązany ustalić sposób zaliczenia każdego kursu z prowadzącym przed wyjazdem.
4. Należy skontaktować się z kierownikiem studiów oraz wykładowcami na danym roku, poinformować o wyjeździe oraz ustalić szczegóły zaliczenia zajęć w IO.
5. W przypadku rezygnacji z wyjazdu należy powiadomić Sekretariat IO.
ZASADY ROZLICZENIA WYJAZDU W INSTYTUCIE ORIENTALISTYKI
Uwagi przydatne podczas wypełniania poszczególnych części dokumentu zw. Learning Agreement
Każda część dokumentu Learning Agreement (LA) tj. Before the Mobility (BM), During the Mobility (DM) oraz After the Mobility (AM) musi być podpisana przez koordynatora Instytutu Orientalistyki (IO) po uprzedniej konsultacji pod kątem merytorycznym z kierownikiem katedry/zakładu. Konsultacji z kierownikiem dokonuje koordynator drogą elektroniczną.
LA_BM musi być przed wyjazdem podpisane przez koordynatorów: miejscowego i zagranicznego oraz przez studenta. Studenci, którzy wyjeżdżają w semestrze zimowym, powinni zająć się uzupełnianiem LA_BM w czerwcu i nie zostawiać tych ważnych formalności na wrzesień, kiedy ze względu na okres urlopowy zarówno kierownicy studiów jak i koordynatorzy mogą być trudno dostępni. Poprawnie wypełnione LA gwarantuje:
- wypłatę pierwszej transzy stypendium
- zaliczenie wpisanych w LA przedmiotów
Na ogół uniwersytety zagraniczne nie wymagają oryginałów poszczególnych części LA - wystarczają skany przesyłane pocztą elektroniczną. Proszę więc każdą część LA (BM, DM, AM) wysyłać osobno wraz z tabelką z danymi osobowymi i danymi dot. uczelni oraz tabelką z podpisami. Pracując na wersji edytowalnej, należy odciąć niepotrzebne elementy i usunąć puste wiersze. Każda część LA powinna mieć 1-2 strony.
Learning Agreement Before the Mobility (LA_BM):
Przed przystąpieniem do wypełniania LA, proszę omówić wybór przedmiotów w uczelni zagranicznej z kierownikiem katedry/zakładu, najlepiej podczas dyżuru. LA, wypełnione przez wyjeżdżającego studenta, powinno być przesłane drogą elektroniczną do koordynatora, który wysyła je do akceptacji kierownikowi katedry/zakładu (osoba decyzyjna co do strony merytorycznej). Wcześniejsze uzgodnienie szczegółów pozwala uniknąć wymiany maili, w których koordynator jest tylko pośrednikiem.
Proszę nie zapominać o uzupełnieniu nazwiska i roku akademickiego w nagłówku dokumentu oraz planowanego czasu pobytu, poziomu biegłości językowej i linku do katalogu kursów.
W tabeli A proszę wpisywać kursy wybrane w uczelni zagranicznej wraz z kodem i ilością punktów ECTS oraz z tłumaczeniem angielskim w nawiasie, a w tabeli B - kursy będące w programie studiów IO, które zostaną Państwu zaliczone w zamian za przedmioty z tabeli A. Ilość punktów ECTS w tabeli A i B musi się zgadzać! Można ewentualnie mieć więcej punktów w tabeli A, ale nie odwrotnie.
Wybierając kursy w uczelni zagranicznej, proszę pamiętać, że powinny one pokrywać się co do efektów kształcenia z kursami w programie IO. Ilość kursów w tabeli A i B nie musi się zgadzać. Proszę nie szukać usilnie ekwiwalentów przedmiotów realizowanych w IO - rzadko bowiem zdarza się znaleźć przedmiot, który ma tę samą ilość ECTS i pokrywa się względem zawartości z przedmiotem w IO.
Jeśli zaistnieje potrzeba zaliczania jakiegoś przedmiotu "zaocznie" w IO (przed, w trakcie lub podczas trwania wymiany), proszę uzupełnić Aneks do LA, a w LA (w tabeli B) wpisać ilość punktów ECTS pomniejszoną o wartość tego przedmiotu. Ilość punktów ECTS w tabeli B oraz w Aneksie powinna być równa ilości punktów wymaganych w programie studiów do zaliczenia danego semestru (na ogół ok. 30 ECTS). Warunki zaliczenia przedmiotu ustalane są wówczas przez studenta bezpośrednio z prowadzącym zajęcia. Aneks proszę przesłać koordynatorowi wraz z LA_BM.
Poprawnie wypełnione LA_BM zostanie podpisane przez koordynatora po akceptacji przez kierownika katedry/zakładu, a skan dokumentu odesłany studentowi.
LA_BM podpisany przez obydwóch koordynatorów oraz przez wyjeżdżającego studenta należy dostarczyć do DOSZ, a w sekretariacie IO zgłosić wyjazd i dopełnić niezbędnych formalności.
Learning Agreement During the Mobility (LA_DM):
Jeśli zaistnieje potrzeba wprowadzenia zmian do LA (a najprawdopodobniej tak się stanie – LA_BM jest przygotowywane, gdy nie są jeszcze podane harmonogramy na przyszły rok akademicki – na miejscu może się więc okazać, że godziny kursów pokrywają się lub jakiś kurs nie będzie realizowany w danym semestrze), należy wysłać do koordynatora w ciągu 5 tygodni od rozpoczęcia zajęć w uczelni zagranicznej część During the Mobility (odciętą wraz z tabelką z danymi osobowymi i tabelką z podpisami). LA_DM zostanie podpisane przez koordynatora po akceptacji przez kierownika katedry/zakładu, a skan dokumentu zostanie odesłany studentowi.
Learning Agreement After the Mobility (LA_AM):
Tabela C jest uzupełniania i podpisywana przez koordynatora zagranicznego. Jest ona równoznaczna z dokumentem zw. Transcript of Records, toteż nie musi być uzupełniania w sytuacji, gdy student przedstawia Transcript of Records. Niektóre uczelnie wystawiają transkrypt ocen z opóźnieniem.
Tabela D jest uzupełniana przez studenta (nazwy przedmiotów) i koordynatora IO (przeliczone oceny). Powinna ona być tożsama z tabelą C (nazwy przedmiotów zaliczonych w uczelni zagranicznej, w języku angielskim!), chyba że student, dysponując nadwyżką punktów ECTS, nie chce przepisywać pewnych przedmiotów (np. tego, z którego otrzymał niską ocenę). Przedmioty z tabeli D, wraz z ocenami przeliczonymi przez koordynatora IO we współpracy z sekretariatem, zostaną wpisane do systemu USOS.
Przesyłając koordynatorowi LA_AM do podpisu, proszę przesłać również skan Transcript of Records wraz ze stroną, na której znajdują się przeliczniki ocen lokalnych na skalę ocen ECTS. Jeśli uczelnia zagraniczna nie wystawiła jeszcze transkryptu ocen lub brak na nim przeliczników ocen, proszę przedstawić inny dokument zawierający tę informację (poświadczenie z sekretariatu uczelni zagranicznej, od koordynatora zagranicznego, link do strony internetowej uczelni).
LA_AM podpisane przez koordynatora wraz z pisemną (mailową) zgodą kierownika katedry/zakładu i kompletem pozostałych dokumentów jest przesyłane przez koordynatora IO do sekretariatu, gdzie dokonuje się ostatecznie rozliczenie wyjazdu. Student otrzymuje od koordynatora skan podpisanego LA_AM, dzięki któremu rozlicza wyjazd również w DOSZ na zasadach opisanych na stronie internetowej DOSZ.
Formularz LA, Aneks do LA oraz ogólnouczelniana instrukcja są dostępne na stronie DOSZ.
UWAGA! Powyższe zasady dotyczą rozliczenia w Instytucie Orientalistyki. Niezależnie od tego stypendysta musi rozliczyć się w Dziale Obsługi Studentów Zagranicznych zgodnie z zasadami opisanymi na stronie: http://www.dmws.uj.edu.pl/wyjezdzajacy-studenci/erasmus-studia.
ZASADY REKRUTACJI NA WYJAZDY DO KRAJÓW POZAEUROPEJSKICH
(ERASMUS + KA 107)
Opisane powyżej zasady rekrutacji dotyczą wyjazdów w ramach tzw. projektu KA 103 (kraje europejskie). Dodatkowo istnieje możliwość wyjazdu do krajów pozaeuropejskich w ramach tzw. projektu KA 107. Rekrutacja do projektu KA 107 przeprowadzana jest na stopniu ogólnouczelnianym (najczęściej w innym terminie niż rekrutacja w ramach projektu KA 103), a lista uczelni partnerskich, uczestniczących w projekcie, zmienia się co roku. Informacje należy śledzić na bieżąco na stronie Działu Obsługi Studentów Zagranicznych:
http://www.dmws.uj.edu.pl/erasmus-studia-kraje-partnerskie
Po zakwalifikowaniu się do projektu KA 107 w rekrutacji ogólnouczelnianej student Instytutu Orientalistyki podlega zasadom wyjazdu opisanym powyżej, a Learning Agreement podpisuje u swojego koordynatora instytutowego.
Lista uczelni zagranicznych, z którymi poszczególne jednostki Instytutu Orientalistyki mają podpisane umowy
Umowy podpisane z inicjatywy Katedry Arabistyki
1. Hiszpania, Alicante, Universidad de Alicante
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
2. Włochy, Wenecja, Universita degli Studi "Ca' Foscari" di Venezia
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 5x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Katedry Turkologii
1. Turcja, Ankara, Hacettepe Üniversitesi
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 4x5 miesięcy
2. Turcja, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
3. Turcja, Muş, Muş Alparslan Üniversitesi
Poziom studiów: 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 3x5 miesięcy
4. Turcja, Muğla, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Poziom studiów: 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
5. Turcja, Stambuł, İstanbul Medeniyet Üniversitesi
Poziom studiów: 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
6. Turcja, Stambuł, Yıldız Teknik Üniversitesi
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
7. Bułgaria, Wielkie Tyrnowo, Uniwersytet Wielkotyrnowski im. Świętych Cyryla i Metodego
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
8. Turcja, Stambuł, Yeditepe Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Pracowni Studiów Kurdyjskich
1. Francja, Paryż, Institut National des Langues et Civilisations Orientales
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
2. Francja, Rouen, Université de Rouen
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
3. Turcja, Ağrı, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Poziom studiów: 1 i 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
4. Turcja, Diyarbakır, Dicle Üniversitesi
Poziom studiów: 1, 2, 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
5. Turcja, Mardin, Mardin Artuklu Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 3x5 miesięcy
6. Turcja, Stambuł, Atlınbaş Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
7. Turcja, Van, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Poziom studiów: 1, 2, 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Zakładu Języków i Kultur Indii i Azji Południowej
1. Włochy, Cagliari, Università degli Studi di Cagliari
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 4x5 miesięcy (umowa podpisana wraz z Instytutem Filologii Klasycznej)
2. Niemcy, Heidelberg, Ruprecht-Karls-Universität
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
3. Włochy, Mediolan, Universita degli Studi di Milano
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
4. Czechy, Praga, Univerzita Karlova v Praze
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
5. Włochy, Rzym, Sapienza - Università di Roma
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 3x5 miesięcy
6. Niemcy, Tybinga, Eberhard Karls Universität Tübingen
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
7. Bułgaria, Sofia, Sofia University "Saint Kliment Ohridski"
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
8. Chorwacja, Zagrzeb, Sveučilište u Zagrebu
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Zakładu Iranistyki
1. Niemcy, Berlin, Freie Universität Berlin
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 4x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Zakładu Japonistyki i Sinologii
1. Czechy, Ołomuniec, Palacký University Olomouc
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
2. Słowenia, Lublana, Univerza v Ljubljani
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
ZASADY REKRUTACJI OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS NABORU NA ROK AKADEMICKI 2021/2022
Koordynator:
dr Sylwia Filipowska sylwia.filipowska@uj.edu.pl
dyżur: zgodnie z informacją w systemie USOS
ZASADY REKRUTACJI
Rekrutacja na program Erasmus+ studia odbywa się poprzez system USOSweb według ustalonego wcześniej przez DOSZ harmonogramu. W razie konieczności dołączenia dodatkowych dokumentów w formie papierowej należy je złożyć w sekretariacie Instytutu Orientalistyki przy al. Mickiewicza 9. Wszystkie szczegóły oraz aktualne informacje dotyczące programu Erasmus+ Studia dostępne są na stronie Działu Obsługi Studentów Zagranicznych: http://www.dmws.uj.edu.pl/wyjezdzajacy-studenci/erasmus-studia
Harmonogram rekrutacji:
1. Termin rekrutacji w systemie USOSweb 06.09 – 17.09.2021
2. Kwalifikacja studentów i doktorantów oraz ogłoszenie wyników 20.09 – 24.09.2021
3. Procedura odwoławcza oraz kwalifikacja studentów z innych jednostek 27.09 – 01.10.2021
4. Ostateczne zatwierdzenie wyjazdu w systemie USOSweb – 04.10 – 08.10.2021
Harmonogram tzw. rekrytacji dodatkowej zostanie podany w późniejszym terminie.
Kryteria kwalifikacyjne dla studentów ubiegających się o stypendium w Instytucie Orientalistyki:
List motywacyjny z uzasadnieniem wyboru uczelni, do której kandydat chce wyjechać na stypendium. Alternatywnie można wskazać dodatkowo (nie jest to obowiązkowe) dwie uczelnie, do których student chciałby wyjechać w przypadku nie zakwalifikowania się do pierwszej. List motywacyjny powinien zawierać dane osobowe, informacje o realizowanym toku studiów oraz wstępny plan naukowy wyjazdu z podaniem nazw przynajmniej dwóch przedmiotów, na które kandydat chciałby uczęszczać w wybranej uczelni.
Średnia ocen z całego toku studiów: minimum 4,0.
Znajomość języka, w którym będą prowadzone zajęcia (język angielski, macierzysty język danego kraju, język wykładowy w danym instytucie). Akceptowane są następujące formy potwierdzenia: opinia wystawiona przez lektora za pomocą systemu USOS, zaświadczenie z JCJ UJ, szkoły językowej, certyfikaty językowe, matura. W przypadku certyfikatów akceptowane są kopie poświadczone za zgodność z oryginałem.
Pozytywna opinia pracownika naukowego wystawiona za pomocą systemu USOS.
Dodatkowa działalność: w Kołach Naukowych, Samorządzie Studenckim, ESN, stowarzyszeniach, działalność no profit, społeczna, charytatywna. Wymagane zaświadczenie.
OGRANICZENIA:
W konkursie uczestniczyć mogą studenci, którzy ukończyli I rok studiów licencjackich.
Studenci III roku LIC dopuszczani są do kwalifikacji warunkowo. Student traci prawo do stypendium, jeśli nie zamierza podjąć studiów drugiego stopnia w Instytucie Orientalistyki.
Studenci o średniej ocen poniżej 4,0 nie będą kwalifikowani do konkursu.
Przy wyborze uczelni należy zwrócić uwagę na wymagania językowe, określone w umowie.
Turkologia: w przypadku wyjazdu do Turcji wymagana jest znajomość języka tureckiego na poziomie B2 (weryfikacja na podstawie opinii lektora, wystawionej za pośrednictwem systemu USOS) – w przypadku niższych kompetencji językowych wyjazdy nie są rekomendowane ze względu na niemożność uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych prowadzonych po turecku. O stypendium nie mogą ubiegać się osoby, które mają wpis warunkowy.
Umowy z uczelniami partnerskimi w Instytucie Orientalistyki podpisywane są z inicjatywy poszczególnych zakładów i katedr (Katedra Arabistyki, Katedra Turkologii, Pracownia Studiów Kurdyjskich, Zakład Iranistyki, Zakład Japonistyki i Sinologii, Zakład Języków i Kultur Indii i Azji Południowej). Wszyscy studenci IO mogą aplikować o wyjazd do wszystkich uczelni partnerskich, ale pierwszeństwo w wyborze uczelni mają studenci tego kierunku, z którego inicjatywy podpisana została umowa. Lista aktualnych umów, podpisanych przez IO, znajduje się poniżej, a szczegółowe informacje na temat umów dostępne są w systemie USOS w zakładce „Wymiana studencka”.
Punktacja i sposób oceniania kandydatów:
Maksymalna ilość punktów, którą otrzymać może kandydat: 20.
Zasady punktacji:
średnia ocen z toku studiów: max. 10 punktów
4,0-4,2 – 2 punkty
4,21-4,4 – 4 punkty
4,41-4,6 – 6 punktów
4,61-4,8 – 8 punktów
4,81-5,0 – 10 punktów
list motywacyjny: max. 4 punkty
potwierdzona znajomość języków obcych: max. 4 punkty
język angielski – 2 punkty
język macierzysty danego kraju/ język wykładowy w danym instytucie – 2 punkty
dodatkowa działalność: max. 2 punkty
Procedura odwoławcza:
Studenci, którzy nie zostali zakwalifikowani do udziału w programie Erasmus+, są uprawnieni do złożenia odwołania od decyzji Komisji Kwalifikacyjnej w terminie do 7 dni roboczych od daty ogłoszenia wyników kwalifikacji. Odwołanie składa się w sekretariacie Instytutu Orientalistyki. Student otrzyma odpowiedź na złożone odwołanie w terminie 14 dni roboczych. Odwołania rozpatruje Komisja Kwalifikacyjna, która dodatkowo zasięga opinii kierownika studiów.
Skład Komisji Kwalifikacyjnej w IO:
dr hab. Halina Marlewicz, prof. UJ
dr hab. Iwona Król
dr Sylwia Filipowska
INFORMACJE PRZYDATNE PRZED WYJAZDEM
1. Należy zapoznać się z powyższymi ogólnymi zasadami rekrutacji i rozliczenia wyjazdów z programu Erasmus+ w Instytucie Orientalistyki, dostępnymi na stronie IO (zakładka Studenci/Program Erasmus+).
2. Należy dopełnić wszystkich formalności w Sekretariacie IO związanych z tokiem studiów (rozliczenie roku/ wpis na kolejny rok).
3. Po otrzymaniu stypendium należy złożyć w Sekretariacie IO wniosek o oddelegowanie lub podanie o Indywidualny Plan Studiów ( dot. przedmiotów które student będzie zaliczał po powrocie ze stypendium). Student wnioskując o oddelegowanie zachowuje prawa do korzystania z pomocy materialnej a także ma obowiązek zaliczyć wszystkie przedmioty według programu studiów, który planuje zrealizować na uczelni partnerskiej, oraz uzyskać liczbę punktów ECTS potrzebną do zaliczenia roku akademickiego. Zaleca się taki dobór kursów na stypendium, który odpowiada programowi studiów w IO. W przypadku przedmiotów, które nie będą zaliczone podczas mobilności i zostały wyszczególnione w Aneksie do Learning Agreement, wyjeżdżający student jest zobowiązany ustalić sposób zaliczenia każdego kursu z prowadzącym przed wyjazdem.
4. Należy skontaktować się z kierownikiem studiów oraz wykładowcami na danym roku, poinformować o wyjeździe oraz ustalić szczegóły zaliczenia zajęć w IO.
5. W przypadku rezygnacji z wyjazdu należy powiadomić Sekretariat IO.
ZASADY ROZLICZENIA WYJAZDU W INSTYTUCIE ORIENTALISTYKI
Uwagi przydatne podczas wypełniania poszczególnych części dokumentu zw. Learning Agreement
Każda część dokumentu Learning Agreement (LA) tj. Before the Mobility (BM), During the Mobility (DM) oraz After the Mobility (AM) musi być podpisana przez koordynatora Instytutu Orientalistyki (IO) po uprzedniej konsultacji pod kątem merytorycznym z kierownikiem katedry/zakładu. Konsultacji z kierownikiem dokonuje koordynator drogą elektroniczną.
LA_BM musi być przed wyjazdem podpisane przez koordynatorów: miejscowego
i zagranicznego oraz przez studenta. Studenci, którzy wyjeżdżają w semestrze zimowym, powinni zająć się uzupełnianiem LA_BM w czerwcu i nie zostawiać tych ważnych formalności na wrzesień, kiedy ze względu na okres urlopowy zarówno kierownicy studiów jak i koordynatorzy mogą być trudno dostępni. Poprawnie wypełnione LA gwarantuje:
- wypłatę pierwszej transzy stypendium
- zaliczenie wpisanych w LA przedmiotów
Na ogół uniwersytety zagraniczne nie wymagają oryginałów poszczególnych części LA - wystarczają skany przesyłane pocztą elektroniczną. Proszę więc każdą część LA (BM, DM, AM) wysyłać osobno wraz z tabelką z danymi osobowymi i danymi dot. uczelni oraz tabelką
z podpisami. Pracując na wersji edytowalnej, należy odciąć niepotrzebne elementy i usunąć puste wiersze. Każda część LA powinna mieć 1-2 strony.
Learning Agreement Before the Mobility (LA_BM):
Przed przystąpieniem do wypełniania LA, proszę omówić wybór przedmiotów w uczelni zagranicznej z kierownikiem katedry/zakładu, najlepiej podczas dyżuru. LA, wypełnione przez wyjeżdżającego studenta, powinno być przesłane drogą elektroniczną do koordynatora, który wysyła je do akceptacji kierownikowi katedry/zakładu (osoba decyzyjna co do strony merytorycznej). Wcześniejsze uzgodnienie szczegółów pozwala uniknąć wymiany maili,
w których koordynator jest tylko pośrednikiem.
Proszę nie zapominać o uzupełnieniu nazwiska i roku akademickiego w nagłówku dokumentu oraz planowanego czasu pobytu, poziomu biegłości językowej i linku do katalogu kursów.
W tabeli A proszę wpisywać kursy wybrane w uczelni zagranicznej wraz z kodem i ilością punktów ECTS oraz z tłumaczeniem angielskim w nawiasie, a w tabeli B - kursy będące w programie studiów IO, które zostaną Państwu zaliczone w zamian za przedmioty z tabeli A. Ilość punktów ECTS w tabeli A i B musi się zgadzać! Można ewentualnie mieć więcej punktów w tabeli A, ale nie odwrotnie.
Wybierając kursy w uczelni zagranicznej, proszę pamiętać, że powinny one pokrywać się co do efektów kształcenia z kursami w programie IO. Ilość kursów w tabeli A i B nie musi się zgadzać. Proszę nie szukać usilnie ekwiwalentów przedmiotów realizowanych w IO - rzadko bowiem zdarza się znaleźć przedmiot, który ma tę samą ilość ECTS i pokrywa się względem zawartości z przedmiotem w IO.
Jeśli zaistnieje potrzeba zaliczania jakiegoś przedmiotu "zaocznie" w IO (przed, w trakcie lub podczas trwania wymiany), proszę uzupełnić Aneks do LA, a w LA (w tabeli B) wpisać ilość punktów ECTS pomniejszoną o wartość tego przedmiotu. Ilość punktów ECTS w tabeli B oraz w Aneksie powinna być równa ilości punktów wymaganych w programie studiów do zaliczenia danego semestru (na ogół ok. 30 ECTS). Warunki zaliczenia przedmiotu ustalane są wówczas przez studenta bezpośrednio z prowadzącym zajęcia. Aneks proszę przesłać koordynatorowi wraz z LA_BM.
Poprawnie wypełnione LA_BM zostanie podpisane przez koordynatora po akceptacji przez kierownika katedry/zakładu, a skan dokumentu odesłany studentowi.
LA_BM podpisany przez obydwóch koordynatorów oraz przez wyjeżdżającego studenta należy dostarczyć do DOSZ, a w sekretariacie IO zgłosić wyjazd i dopełnić niezbędnych formalności.
Learning Agreement During the Mobility (LA_DM):
Jeśli zaistnieje potrzeba wprowadzenia zmian do LA (a najprawdopodobniej tak się stanie – LA_BM jest przygotowywane, gdy nie są jeszcze podane harmonogramy na przyszły rok akademicki – na miejscu może się więc okazać, że godziny kursów pokrywają się lub jakiś kurs nie będzie realizowany w danym semestrze), należy wysłać do koordynatora w ciągu 5 tygodni od rozpoczęcia zajęć w uczelni zagranicznej część During the Mobility (odciętą wraz
z tabelką z danymi osobowymi i tabelką z podpisami). LA_DM zostanie podpisane przez koordynatora po akceptacji przez kierownika katedry/zakładu, a skan dokumentu zostanie odesłany studentowi.
Learning Agreement After the Mobility (LA_AM):
Tabela C jest uzupełniania i podpisywana przez koordynatora zagranicznego. Jest ona równoznaczna z dokumentem zw. Transcript of Records, toteż nie musi być uzupełniania w sytuacji, gdy student przedstawia Transcript of Records. Niektóre uczelnie wystawiają transkrypt ocen z opóźnieniem.
Tabela D jest uzupełniana przez studenta (nazwy przedmiotów) i koordynatora IO (przeliczone oceny). Powinna ona być tożsama z tabelą C (nazwy przedmiotów zaliczonych w uczelni zagranicznej, w języku angielskim!), chyba że student, dysponując nadwyżką punktów ECTS, nie chce przepisywać pewnych przedmiotów (np. tego, z którego otrzymał niską ocenę). Przedmioty z tabeli D, wraz z ocenami przeliczonymi przez koordynatora IO we współpracy
z sekretariatem, zostaną wpisane do systemu USOS.
Przesyłając koordynatorowi LA_AM do podpisu, proszę przesłać również skan Transcript of Records wraz ze stroną, na której znajdują się przeliczniki ocen lokalnych na skalę ocen ECTS. Jeśli uczelnia zagraniczna nie wystawiła jeszcze transkryptu ocen lub brak na nim przeliczników ocen, proszę przedstawić inny dokument zawierający tę informację (poświadczenie
z sekretariatu uczelni zagranicznej, od koordynatora zagranicznego, link do strony internetowej uczelni).
LA_AM podpisane przez koordynatora wraz z pisemną (mailową) zgodą kierownika katedry/zakładu i kompletem pozostałych dokumentów jest przesyłane przez koordynatora IO do sekretariatu, gdzie dokonuje się ostatecznie rozliczenie wyjazdu. Student otrzymuje od koordynatora skan podpisanego LA_AM, dzięki któremu rozlicza wyjazd również w DOSZ na zasadach opisanych na stronie internetowej DOSZ.
Formularz LA, Aneks do LA oraz ogólnouczelniana instrukcja są dostępne na stronie DOSZ.
UWAGA! Powyższe zasady dotyczą rozliczenia w Instytucie Orientalistyki. Niezależnie od tego stypendysta musi rozliczyć się w Dziale Obsługi Studentów Zagranicznych zgodnie z zasadami opisanymi na stronie: http://www.dmws.uj.edu.pl/wyjezdzajacy-studenci/erasmus-studia.
ZASADY REKRUTACJI NA WYJAZD DO KRAJÓW POZAEUROPEJSKICH (ERASMUS+KA 107)
Opisane powyżej zasady rekrutacji dotyczą wyjazdów w ramach tzw. projektu KA 103 (kraje europejskie). Dodatkowo istnieje możliwość wyjazdu do krajów pozaeuropejskich w ramach tzw. projektu KA 107. Rekrutacja do projektu KA 107 przeprowadzana jest na stopniu ogólnouczelnianym (najczęściej w innym terminie niż rekrutacja w ramach projektu KA 103), a lista uczelni partnerskich, uczestniczących w projekcie, zmienia się co roku. Informacje należy śledzić na bieżąco na stronie Działu Obsługi Studentów Zagranicznych:
http://www.dmws.uj.edu.pl/erasmus-studia-kraje-partnerskie
Po zakwalifikowaniu się do projektu KA 107 w rekrutacji ogólnouczelnianej student Instytutu Orientalistyki podlega zasadom wyjazdu opisanym powyżej, a Learning Agreement podpisuje u swojego koordynatora instytutowego.
Lista uczelni zagranicznych, z którymi poszczególne jednostki Instytutu Orientalistyki mają podpisane umowy
Umowy podpisane z inicjatywy Katedry Arabistyki
1. Hiszpania, Alicante, Universidad de Alicante
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
2. Włochy, Wenecja, Universita degli Studi "Ca' Foscari" di Venezia
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 5x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Katedry Turkologii
3. Włochy, Chieti, Universita degli Studi “G. d’Annunzio”
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 1x5 miesięcy
4. Turcja, Ankara, Hacettepe Üniversitesi
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 4x5 miesięcy
5. Turcja, Bartın, Bartın Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
6. Turcja, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
7. Turcja, Muş, Muş Alparslan Üniversitesi
Poziom studiów: 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 3x5 miesięcy
8. Turcja, Muğla, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Poziom studiów: 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
9. Turcja, Stambuł, İstanbul Medeniyet Üniversitesi
Poziom studiów: 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
10. Turcja, Stambuł, Yıldız Teknik Üniversitesi
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
11. Turcja, Tokat, Gaziosmanpaşa Üniversitesi
Poziom studiów: 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
12. Litwa, Wilno, Vilniaus Universitetas
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 9x5 miesięcy
13. Bułgaria, Wielkie Tyrnowo, Uniwersytet Wielkotyrnowski im. Świętych Cyryla i Metodego
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Pracowni Studiów Kurdyjskich
14. Francja, Paryż, Institut National des Langues et Civilisations Orientales
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
15. Francja, Rouen, Université de Rouen
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
16. Turcja, Ağrı, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Poziom studiów: 1 i 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
17. Turcja, Diyarbakır, Dicle Üniversitesi
Poziom studiów: 1, 2, 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
18. Turcja, Mardin, Mardin Artuklu Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 3x5 miesięcy
19. Turcja, Stambuł, Atlınbaş Üniversitesi
Poziom studiów: 2 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
20. Turcja, Van, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Poziom studiów: 1, 2, 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Zakładu Języków i Kultur Indii i Azji Południowej
21. Norwegia, Oslo, Universitetet i Oslo
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Wyjazd możliwy tylko w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/22.
22. Włochy, Cagliari, Università degli Studi di Cagliari
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 4x5 miesięcy (umowa podpisana wraz z Instytutem Filologii Klasycznej)
23. Niemcy, Heidelberg, Ruprecht-Karls-Universität
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
24. Włochy, Mediolan, Universita degli Studi di Milano
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
25. Czechy, Praga, Univerzita Karlova v Praze
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
26. Włochy, Rzym, Sapienza - Università di Roma
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 3x5 miesięcy
27. Niemcy, Tybinga, Eberhard Karls Universität Tübingen
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
28. Niemcy, Würzburg, Julius-Maximilians-Universität Würzburg
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 4x5 miesięcy
29. Bułgaria, Sofia, Sofia University "Saint Kliment Ohridski"
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
30. Chorwacja, Zagrzeb, Sveučilište u Zagrebu
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Zakładu Iranistyki
31. Niemcy, Berlin, Freie Universität Berlin
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 4x5 miesięcy
Umowy podpisane z inicjatywy Zakładu Japonistyki i Sinologii
32. Czechy, Ołomuniec, Palacký University Olomouc
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy
33. Słowenia, Lublana, Univerza v Ljubljani
Poziom studiów: 1, 2 i 3 stopnia
Ilość miejsc: 2x5 miesięcy